Suntem OBLIGAŢI să învăţăm ..

… lucruri şi materii spre care nu avem înclinaţie!

Nu mi-a plăcut niciodată faptul că ni s-a impus să învăţăm şi nu ni s-a oferit posibilitatea de-a ALEGE ce dorim să învăţăm. Suntem obligaţi să învăţam ce au spus şi ce au gândit marii filosofi, dar nimeni nu ne arată cum. Suntem obligaţi să învăţam toate formulele matematice, toate programele şi progrămelele ce mie personal pot spune că nu mi-au folosit la nimic! Dar nu m-a întrebat nimeni ..

Mi-a plăcut istoria, dar ce făceam noi la istorie? Aşteptam să între IAR pe uşă proful de matematică şi să ne spună că vom face ora cu el. Încă o oră de matematică lângă cele 4 din orar.
Mi-a plăcut religia. Da, mi-a plăcut! Din simplul motiv că am avut profesori care nu indocrinau copiii, îi ÎNVĂŢAU ce vroiau să înveţe, răspundeau la TOATE întrebările şi primeau cu braţele deschise orice gen de comentariu. Ce făceam noi în marea majoritatea a orelor de religie? Ne rugam să nu vină iar profa de romană să ne spună că vom face ora cu ea.

Nu mai spun de orele de dirigenţie unde trebuiau de regulă discutate probleme clasei, dorinţele elevilor … da, şi acestea era înlocuite cu ora de română sau de matematică. La fel şi orele de informatică şi .. mai trebuie să vă spun că majoritatea erau înlocuite cu româna şi matematica?

De ce să ni se impună materii către care nu avem înclinaţie? Aveam atâţia colegi talentaţi la desen, nimic nu se făcea. Colegi care făceau nişte proiectări de rămâneai mască, nu s-a făcut nimic nici cu ei/pentru ei. Grozav sistem!

Impuneţi-le în continuare copiilor să facă ce credeţi VOI că trebuie, că ei în continuare se vor încăpăţâna să NU înveţe!


Si-au lasat amprenta↓


This Article Has 28 Comments
  1. Ionut says:

    mare păcat cu sistemul ăsta de învăţământ, se pird foarte multe talente înăscute, şi eu am trecut prin aceleaşi ore de dirigenţie transformate în ore de mate chinuitoare.

  2. Roxy's blog says:

    sistemul e la pamantstraight face…nimeni nu face nimicsad

  3. ex-silentio says:

    Adevărul e undeva pe la mijloc. Nu știu dacă aici sistemul (în general) e de vină sau profesorii. Dar cred că la tine profesorii erau de vină happy
    Nu mai știu cum e acum la liceu, dar când eram eu existau secții de matematică, istorie, biologie-chimie… etc. Eu am terminat la istorie, și făceam, pe lângă istoria generală, și istoria artei, istoria religiilor, apoi la dirigenție tot istorie, și la ora de matematică făceam un fel de “istorie a matematicii”, și nu m-am plâns, că ăsta era profilul.
    Dar la partea cu profesorii ai dreptate. Un profesor te poate face să îndrăgești sau să urăști o materie.
    Acum … din punctul meu de vedere, cei care nu-și fac treaba sunt consilierii școlari. Ei ar trebui să aibă un cuvânt de spus … dar majoritatea nu fac nimic…

    • addicted says:

      Nici nu stiu de ce nu fac nimic!? Nu sunt ascultati, ce se intampla? Sectii existau si cand am fost in liceu insa degeaba , profii ceilalti se bagau lejer si faceau ce vroiau ei. Am mancat matematica pe paine si din cauza asta nu m-a atras deloc.

  4. Boogie says:

    Si eu ma intreb de foarte multe ori la ce ma ajute unele chestii de la matematica, logaritmi, determinanti sau mai stiu eu ce. Pe cand la economie inteleg ca ma mai ajuta, la fel si la contracte, dar este foarta multa materie de umplutura.

  5. Creve says:

    Azi vorbeam cu un băiat. La vară termină 8 clase și spunea că are 9.70 media pe 5-8. Apoi spunea că vrea să intre la un liceu tare, apoi să îl ajute să intre la o facultate tare. Și eu l-am întrebat: și-apoi? Că o să se angajeze. Nu își dătea seama că de abia atunci începe greul. Angajatorii nu îi mai interesează diplomele și ce știi să faci. Doar o facultate tare de afară mai poate să conteze în România. România a rămas în urmă. Până la liceu avem sistem mai bun. Când vorbim de facultăți suntem în urmă rău.

    • addicted says:

      Exact. La fel doar ne-am luptat si noi sa avem medii mari, sa dam la un liceu bun, apoi la o facultate bune, N teste,proiecte, examene, olimpiade daca suntem talentati si apoi .. asteptam sa fim angajati.
      La interviuri acum intrebare e ” Ce stii sa faci ? ” nu ” Ce facultate/liceu ai facut? ” sau ” cate diplome ai “

  6. Batranelul says:

    Profesorul meu de romana ne-a spus odata o fraza foarte misto : ” Romania naste copii destepti, dar are grija invatamantul sa-i indobitoceasca!”. Nu are cum sa se schimbe nimic, pentru-ca nu vor asta.Ei vor in continuare o tara cu elevi ce ies de pe bancile liceelor si ale facultatilor cu un mare nimic in cap.
    Ma uitam spre exemplu la invatamantul suedez.Acolo inveti ce vrei tu sa faci in viata.Ai un program de scoala flexibil, ai timp de scoala, iesit, somn, orice.Nu inveti toate prostiile care oricum nu o sa-ti foloseasca in viata.
    Aici la un profil de mate-info, iti baga pe gat tot felul de lucruri care oricum stii ca nu o sa-ti foloseasca in viata .Inteleg ca trebuie si cultura generala, dar nu cum face invatamantul de la noi.

    • addicted says:

      Exact!! Il tot schimba pe al nostru, il intorc, il sucesc si nu rezolva NIMIC. De ce nu iau exemplu lor? De ce nu permite elevilor sa ALEAGA? Asa ar veni si cu drag la scoala pentru ca ar face ce le PLACE ..

  7. Batranelul says:

    Aici e o adevarata teorie a conspiratiei.Pana si in invatamantul nostru.In primul rand ar trebui sa schimbe comportamentul profesorilor.Normal ca un elev care vine la ora ta de frica, invata materia ta tot de frica, normal ca el nu o sa tina minte mai nimic.El stie ca trebuie sa invete aia timp de un an de zile cat sta profesorul la el la clasa, apoi scapa.Deja are acel sentiment de scarba fata de materia respectiva numai din cauza profesorului.Pe cand, daca vine un profesor ce preda spre exemplu o materie mai grea si stie sa-si atraga elevii catre materia lui, indiferent daca e grea sau usoara materia respectiva, elevii o sa ii invete din placere si din respect.
    Sunt prea multe afaceri in invatamantul nostru, iar daca s-ar schimba si s-ar lua modelul celorlalte sisteme de invatamant din afara, multe din ele ar dispare.

    • addicted says:

      Pai eu matematica am invatat-o de frica, de frica am facut si pregatire pentru ca altfel nu treceam materia. La istorie puteam sa-i spun proful de N ori ca nu am inteles ,ca de N ori imi explica si d-aia am si iubit materia! Pe proful de matematica nici nu-l salut pe strada, nu-mi merita respectul la cat de mult rau ne-a facut, mai ales noua fetelor …

  8. emma says:

    acelasi lucru l-am patit si eu sa stii .imi placea mult desenul dar nu era considerat o materie buna si faceam romana in continuu.

  9. griin says:

    postul asta imi aduce aminte cum la sport, in 1-4, noi faceam sportul mintii. adica matematica. asta i-a facut pe baieti sa joace in pauze fotbal cu sticle goale, ne-a facut pe toti sa profitam din plin de pauzele de atunci [adica ieseam si ne fugaream si ne jucam la o casuta care acum e demolata sad], si in final mai nimeni nu stia sa faca tumba cand am ajuns in a 5a. jenant.
    nu spun ca asta nu m-a ajutat pe mine, cel putin. chiar daca nu ma dau in vant dupa matematica, ma pricep, sunt destul de buna. dar majoritatea copiilor o detesta pe invatatoare pentru asta. pacat..

  10. Glappy says:

    Avem totuși posibilitatea de a alege o facultate care să ne placă. E adevărat că sunt foarte mulți studenți care se duc la facultate,doar să ia o diplomă, iar dacă îi întrebi dacă le place,vor spune nu. Cred că în școala generală, e bine că se fac mai multe materii, trebuie să ai din ce să alegi, însă odată cu liceul,cred că ar trebui fiecare să se axeze pe un anumit domeniu. La noi în Romanica e o problemă de mentalitate. Trebuie să termini o facultate, să ai o diplomă, și mai vezi după ce faci, și e greșit, trebuie să știi înainte să dai la o facultate ce vrei să faci în viață.

    • addicted says:

      Pana la facultate trebuie sa te formezi in generala si liceu si sa STII ce vrei DEJA… Din pacate, nu te formezi si habar nu ai ce sa alegi.

      • Glappy says:

        Asta spuneam, mulți studenți nu știu nici după terminarea facultății ce vor de la viața asta, și e grav. Dar nu cred că e vina sistemului de educație,că dacă vrei să înveți,te apuci și cauți prin biblioteci,sau există internet. Găsești orice. Cred că lipsește și interesul pentru a face ceva. E mai comod ca în timpul studenției să fi prin cârciumi,distracție și restanțe.

        • addicted says:

          Si pentru profesori este mai comod sa te lase repetent si sa-ti ia bani ca sa faci pregatire. Vina sta in ambele parti si in schimbarile astea de la un an la altul!

          • Glappy says:

            Am rămas și eu odată corijent la română. Și-a propus profu să mă lase, deși aveam note de trecere,dar mi-a dat un 2 și un 3 numai pentru a mă ambiționa să învăț mai bine. Da,mai sunt și profesori profitori, sper să se schimbe ceva pe viitor.

Leave a Reply

Your email address will not be published.