Cafeaua - Beneficii si mituri

Cafeaua – Beneficii si mituri

On the eighth day God created coffee so that people like me could experience those seven other days.

 Ma numar printre persoanele ce nu concep diminetile fara cafea. Nu vad rostul trezirii de dimineata daca aceasta nu e acompaniata de mirosul si savoarea tare al cafelei.  Pentru mine cafeaua nu este doar o simpla bautura… e un moment de placere si poate nu ne vindeca de boli dar vindeca… diminetile, cele de luni in special!

Siiiii mai are si alte beneficii, pe langa cele deja stiute: Risc redus de Alzheimer si dementa, antidiabetic, guta, etc. Beneficiile observ insa ca, in fata multora, nu bat miturile. Sa vedem…

Cafeaua – beneficii

  • Daca faceti efort fizic, stiati ca o cafea bauta cu 30 de minute inainte de antrenament are efect revigorant,energizant si ajuta la prevenirea oboselii musculare!?
  • De asemenea, atunci cand o consumam in starea ei naturala: neagra, fara zahar/lapte, cafeaua devine o cafea cu mai putin de 80 de calorii. Deci nu influenteaza aportul total zilnic de calorii.
  • Cafeaua ne ajuta si la mentinerea concentrarii in momente foarte solicitante.  Mai mult decat atat, imbunatateste memoria pe termen scurt si alunga oboseala pe care o resimtim in a doua parte a zilei.
  • Conform Institutului pentru Studiul Stiintific al cafelei, alti compuşi bioactivi din cafea sunt polifenolii, care prezinta proprietati antioxidante so au un aport important in lupta impotriva radicalilor liberi, protejand astfel tesuturile de atacul agresiv al acestora.

Mituri despre cafea

  • Cafeaua deshidrateaza – FALS. A devenit deja obisnuita, de multi ani, observam ca atunci cand servim o cafea in oras primim si o cana de apa. Dar la o cana de cafea consumata primim si o cantitate corespunzatoare de apa (circa 150 ml), contribuind astfel la aportul zilnic recomandat de lichide, de minimum 2 litri. Da, are e efect diuretic, dar cafeina din cafea nu este suficienta pentru a dezechilibra nivelul hidric al organismului.
  • Cafeaua in cantitati mari poate duce la micsorarea sanilor – incredibil de FALS. CUM s-a ajuns la concluzia asta, jur ca nici macar nu stiu, dar am auzit-o!!! Nu exista dragelor nici un studiu care sa demonstreze ca ar exista vreo legatura intre dimensiunea sanilor si consumul de cafea.
  • Ness-ul poate provoca palpitatii cardiace – FALS. Ness-ul nu provoaca palpitatii si, desi nu credem, nu este mai tare decat cafeaua obisnuita, macinata. Dati vina pe procedeul de preparare. Pentru ca, de exemplu, la o cana de 250 ml de apa se recomanda maximum doua lingurite de ness. Multi depasesc aceasta cantitate, prin urmare, exista efecte mai putin plăcute asupra organismului, din cauza cantitatii de cafeina. “Face sens”, nu?
  • Cafeaua in timpul sarcinii este complet interzisa – FALS. Orice domnita insarcinata care, sau care planuieste sa ramana insarcinata, nu trebuie sa renunte la cafea, DAR trebuie sa limiteze consumul acesteia. Mai mult de doua cesti ce cafea pe zi nu trebuie sa bea!

Astea fiind spuse, eu-mi pastrez relatia cu, cafeaua. Este prea stransa! laughing


Si-au lasat amprenta↓


This Article Has 6 Comments
  1. Adda says:

    Aia cu sanii e asa de ras laughing)))

  2. Dan says:

    Nu supravetuiesc fara ea deci te inteleg nu-i inteleg insa pe aia care spun aberatii din astea!!!!

  3. Alex says:

    Minunata o cafea la inceput de zi. Dar si pe la pranz…. si una mica dupa amiaza…. happy

Leave a Reply

Your email address will not be published.