Alimentatie sanatoasa si conceptii gresite cu privire la legume

 O alimentatie sanatoasa nu numai ca ne ajuta fizic, dar si psihic. Alimentatia sanatoasa bogata in legume si fructe, nu provoaca cresteri in greutate, ba chiar te ajuta sa te mentii si/sau sa slabesti.

Am auzit o groaza de impresii si conceptii gresite cu privire la legume si fructe, cand vine vorba de curele de slabire. Cred ca foarte multi dintre voi ati auzit des ca, cartoful ingrasa sau ca morcovii contin prea mult zaharuri.

Alimentatie sanatoasa si conceptii gresite cu privire la legume si fructe

Din pacate, multe diete se bazeaza pe “gura” si intelepciunea populara, si nu pe date clare, reale, stiintifice, demonstrative. Din nestiinta de cauta, si din lenea de a ne informa, ne lipsim corpul beneficiile legumelor si fructelor, care, spunem noi, ingrasa. Mare greseala.

De exemplu, cartoful nu ingrasa! Un cartof de marime medie contine in jur de 160 de calorii, DAR are si 4 grame de fibre, care provoaca senzatia de satietate!

Daca sunt consumati cu moderatie, adica un cartof mediu la o masa, acestia devin o sursa importanta de substante care reduc presiunea sangelui. Evident, ingrasa realmente daca ii consumati prajiti in uleiuri vegetale.

De morcovi am auzit ca ar contine prea multe zaharuri. De acord, DAR, Carbohidratii din morcovi provin si din fibrele solubile foarte sanatoase. De exemplu, o cana de morcovi feliati are doar 52 de calorii si 12 grame de carbohidrati. De asemenea, fibrele pe care le contin morcovii si betacarotenul regleaza glicemia din sange, ce reduce pofta de dulce, iar falcarinolul continut de morcovi reduce riscul de cancer la colon.

Nici telina nu a fost scutita de ” interzis “. S-ar spune ca sunt degeaba pentru ca ar contine doar apa, INSA frunzele de telina sau tuplina de telina sunt bogata in ftalide, ce sunt compusi care reduc presiunea arteriala. Deasemenea, telina contine si apigenina, substanta cu un rol dovedit stiintific si practic in prevenirea cancerului. Tulpinile de telina contin doar 10 calorii.

Asadar, informati-va bine inainte de a va lipsi organismul de beneficiile legumelor si fructelor!


Si-au lasat amprenta↓


This Article Has 2 Comments
  1. trenda says:

    Da! Este adevarat ca multi se ghideaza dupa vorbele oamenilor atunci cand tin o cura de slabire… Am avut ocazia sa consult un nutritionist. Nu mi-a interzis niciodata sa consum cartofi sau alte lucruri care imi plac. Chiar m-a lasat sa mananc si dulciuri pentru ca nu vroiam sa renunt la ele. Singura restrictie pe care mi-a impus-o a fost aceea de a le consuma in prima parte a zilei si bineinteles in cantitati mici. Mi-a spus: gusta orice, dar nu manca pana nu mai poti… In dieta aveam si cartofi fierti sau copti cu smantana la masa de pranz. Practic, o dieta trebuie sa fie cat mai diversificata. Cu siguranta legumele trebuie sa acopere 3/4 din farfurie happy .

    • addicted says:

      Exact! Dupa asta m-am ghidat si ma ghidez si eu, moderatia este ” cheia succesului “. Nu trebuie sa renunti la tot ce iti place sa mananci, ci sa ai grija la cantitati, combinatii, si vorba ta, momentul cand le savurezi.

Leave a Reply

Your email address will not be published.