anunturile de angajare

Anunturile de angajare – cum trebuie realizate pentru a avea succes si a atrage candidatii potriviti?

 Anunturile companiei dumneavoastra pentru locuri de munca atrag tipul corect de solicitanti? Daca nu, acum este momentul sa transformati anunturile de locuri de munca, intr-un mod care capteaza intr-adevar atentia asupra celor mai buni candidati.

Ganditi-va la asta. Postarea de joburi este de multe ori prima linie de comunicare a companiei dumneavoastra cu candidatii potentiali. Ce fel de prima impresie veti face?

Timp de decenii, toate locurile de munca arata la fel: o denumire a locului de munca, o lista a celor mai importante abilitati si experienta necesara pentru postul respectiv. Cu toate acestea, aceste anunturi standard de locuri de munca nu sunt suficiente pentru a atrage talente de top. Candidatii au acces literalmente la mii de locuri de munca, asadar, postarea dumneavoastra trebuie sa iasa in evidenta.

Scopul oricarui anunt de locuri de munca este de a atrage candidatii de top sa fie interesati. In acest sens, treaba unui recrutor este destul de similara cu cea a unui comerciant. La fel cum reclamele si anunturile companiei sunt proiectate pentru a convinge consumatorii sa cumpere produsul sau serviciile dumneavoastra, postarea de locuri de munca trebuie sa trezeasca interesul candidatilor.

 Deci cum ar trebui sa arate un anunt cu locuri de munca?

 Titlul postului – scurt si relevant

Primele impresii fac diferenta. De fapt, modul in care candidatii potentiali vizualizeaza anuntul de locuri de munca de la bun inceput, face o mare diferenta. Conform unui alt studiu, cei mai multi oameni scaneaza paginile web pe verticala, in loc de orizontala. De aceea, este deosebit de important ca titlul locului de munca sa castige atentia. Iata cateva sfaturi pentru a face asta:

Cuvinte cheie: Ar trebui sa plasati cuvintele cele mai relevante aproape de inceputul titlului locului de munca. De fapt, aceste cuvinte ar trebui sa fie primele 1-3 cuvinte ale titlului postarii, pentru a va asigura ca acestea se observa atunci cand solicitantul cauta prin locurile de munca.

Locatia nu este necesara. Mentionand locatia in titlul jobului, veti pierde doar spatiu valoros pe care l-ati putea folosi in schimb pentru a promova jobul. De exemplu este inutil sa aveti ca titlu:  Programator .Net – Bucuresti. Majoritatrea portalurilor de joburi relevante ofera posibilitatea de a seta filtre dupa locuri de munca in Bucuresti, Cluj, sau orice alta locatie din Romania.

Scurt si la obiect: titlul locului de munca, nu trebuie sa fie lung pentru a fi observat. Ganditi-va din punctul de vedere al candidatului. Ei cauta prin zeci sau sute de anunturi si pur si simplu nu au timp sa citeasca  titluri de locuri de munca lungi. Sugeram pastrarea titlul locului de munca intre 12-20 de caractere. Ganditi-va  la un titlu scurt si simplu, cum ar fi „Manager de proiect” (15 caractere) sau „Analist financiar” (17 caractere).

Loc de munca si cerinte succinte

Descrierea unui loc de munca ar trebui sa ofere o idee clara a ceea ce presupune locul de munca, sa explice candidatului care va fi activitatea lui si sa defineasca abilitatile necesare pentru a reusi la locul de munca.

Iata un bun exemplu de post structurat in trei sectiuni principale:

„Provocarea” (fisa de post)

„Ce vei face” (lista sarcinilor specifice ale locului de munca)

„Ce trebuie sa faci ca sa reusesti” (lista de cerinte)

Impreuna cu cerintele educationale si experienta, postul trebuie sa includa, de asemenea, competentele specifice – cum ar fi prezentarea, gestionarea si colaborarea – pentru a va asigura ca numai candidatii potriviti vor aplica.

La crearea unui loc de munca, nu trebuie sa va concentrati doar pe educatie si experienta. Ar trebui sa includeti, de asemenea, abilitati soft, cum ar fi trasaturi de personalitate si abilitati interpersonale.

De ce pozitia este importanta?

Candidatii de azi nu doresc doar sa stie care sunt resposabilitatile locului de munca. Ei vor sa stie cat de important este acel post in compania dumneavoastra.

Mentionati in anunt ce inseamna sa lucreze pentru compania dumneavoastra. Oferiti solicitantilor de locuri de munca o idee nu numai despre pozitia in sine, ci si despre impactul pe care aceasta pozitie il va avea in cadrul companiei dumneavoastra.

Salariul (Poate)

Daca doriti sa atrageti talente de top in piata competitiva de astazi, trebuie sa fiti transparenti si sa oferiti oamenilor suficiente informatii pentru a se decide daca pozitia se potriveste nevoilor lor (financiare).

Principalul motiv pentru care oamenii parasesc organizatiile mijlocii si mari este pentru un salariu mai bun. Rezulta, deci, ca salariul este o informatie importanta pentru majoritatea solicitantilor de locuri de munca.

Acestea fiind spuse, nu exista nici un raspuns absolut daca ar trebui sau nu sa mentionati un interval de salariu in postarea de locuri de munca. Cea mai buna optiune va fi cea care se aliniaza cu cultura organizatiei.


Si-au lasat amprenta↓


Be the first to comment

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *