Dezavantajele amanarii in procesul de dezvoltare profesionala

Este foarte greu sa te adaptezi la un anumit ritm de lucru. Pentru unele persoane este greu chiar sa isi organizeze timpul. Toate acestea se ating doar fiind auto-didact. Pentru a atinge performante, totul tine de auto-educare in acest sens. Trebuie sa inveti sa fii consecvent si organizat, daca nu esti asa, bineinteles. Uneori se pot folosi trucuri pentru a va stimula, insa pana acolo trebuie sa incercati sa va auto-educati.

De ce spun toate astea? Pentru ca este foarte important sa intelegeti ca daca nu sunteti organizati si nu faceti lucrurile in ordinea in care trebuie, cu tragere de inima si cu drag, puteti ajunge sa amanati mereu lucrurile care trebuie sa le faceti, mai ales daca nu sunteti presati de sefi si sunteti proprii vostri sefi. Amanarea are mai multe efecte, unul dintre ele fiind amanarea dezvoltarii profesionale. Ritmul vostru se impune si in dezvoltarea voastra profesionala. Cu cat amanati mai mult cu atat veti amana mai mult si dezvoltarea. Ca sa aflati de ce este important sa aveti o dezvoltare profesionala cititi aici.

Ca sa va motivati sa scapati de amanare, trebuie sa raspundem la cateva intrebari despre ea. 1. De ce? 2. Ce se intampla? 3. Cum iti dai seama? 4. Cum sa scapi? 5. Cum sa amani “eficient”?

            1. Sunt doua motive pentru care oamenii amana lucrurile. Odata este comoditatea de a face ceva, pentru ca este mai usor sa stai degeaba. Apoi este un motiv mai profund. Se pare ca oamenii aleg sa faca lucrurile urgente decat lucrurile importante, asa ca le amana pana cand devin urgente. Rezolvandu-le atunci dobandesc o satisfactie de moment ca au evitat orice fel de repercursiuni ar fi avut nerezolvarea acestora.

            2. Atunci cand amanam, practic, ne retragem in zona de confort, care este delimitata de lucrurile cu care suntem obisnuiti, in loc sa ne apucam de lucruri noi, care presupun stres si anxietate. Este mult mai relaxant sa facem aceleasi lucruri, care le-am mai facut si pana acum si cu care suntem obisnuiti, stim cum reactioneaza lumea la ele.

            3. Iti dai seama ca amani atunci cand ai o lista de lucruri pe care trebuie sa le faci intr-un anumit timp si alegi, mereu, lucrurile din coada listei, fiindca acolo obisnuiesti sa le pui pe cele mai putin importante. Atunci cand amani sa faci ceva pentru dezvoltarea profesionala faci alte lucruri ca si raspunderea la e-mail-uri personale, dai telefoane care nu au nicio legatura cu munca ta, faci rapoarte neimportante, analizezi mult si nu treci la actiune, te implici in actiuni de socializare, barfesti (in functie de caz).

Pentru raspunsul la celelalte doua intrebari, va trebui sa citesti articolul “Amanarea – obstacolul in calea succesului” scris de Lorand Soares Szasz, un expert in domeniul business coaching-ului si a tot ce tine de acesta.


Si-au lasat amprenta↓


This Article Has 1 Comment
  1. […] Addicted scoate în evidenţă dezavantajele amânării: „…Dacă nu sunteţi organizaţi şi nu faceţi lucrurile în ordinea în care trebuie, cu tragere de inimă şi cu drag, puteţi ajunge să amânaţi mereu lucrurile (pe) care trebuie să le faceţi, mai ales dacă nu sunteţi presaţi de şefi… Amânarea are mai multe efecte, unul dintre ele fiind amânarea dezvoltării profesionale. Ritmul vostru se impune şi în dezvoltarea voastră profesională. Cu cât amânaţi mai mult, cu atât veţi amâna mai mult şi dezvoltarea… […]

Leave a Reply to Înfiinţez o rubrică duminicală permanentă, "Recomandările săptămânii”. Cancel reply

Your email address will not be published.