Informatii utile: Laptele scade tensiunea

Ştiaţi că, consumul de fructe şi legume, în combinaţie cu lapte/produse lactate ce au un conţinu redus de grăsimi, ajută la scăderea tensiunii arteriale!? Deşi sunt mare consumatoare de lapte şi produse lactate recunosc că nu avea habar… şi iată câte nu ştiam despre produsele ce cred că la găsim în frigiderul fiecăruia dintre noi:

Chefirul este un aliment sănătos, uşor de digerat, el dovedindu-se benefic pentru refacerea florei intestinale, întărirea sistemului imunitar, revitalizator al pielii şi adjuvant al digestiei. În plus, datorită acţiunii bacteriilor lactice, chefirul este uşor de asimilat de organism. Specialiştii recomandă această băutură şi persoanelor care suferă de anemie!

Iaurtul are numeroase beneficii digestive. El ajută la digestie, îmbunătăţeşte tranzitul intestinal, previne constipaţia. Este totodată un bun remediu împotriva diareei. Spre deosebire de laptele dulce, iaurtul poate fi consumat şi de persoanele cu intoleranţă la lactoză. Mai mult, iaurtul cu bacterii active stimulează sistemul imunitar.

Brânzeturile sunt una dintre cele mai bune surse de calciu, fiind recomandate în special copiilor şi adolescenţilor pentru întărirea sistemului osos. Brânzeturile sunt indicate inclusiv vârstnicilor, pentru prevenirea osteoporozei. Calciul se asimilează mai bine din brânzeturi decât din lapte. În 100 g brânză proaspătă de vacă se găsesc 90 mg calciu.

Obişnuiţi să consumaţi zilnic produse lactate?

 

 


Si-au lasat amprenta↓


This Article Has 16 Comments
  1. Roxana says:

    Daca lactatele sunt direct de la sursa nu cele cumparate din magazine, prelucrate si paraprelucrate winking

  2. Noni says:

    Si sanii care dau lapte de femeie cresc tensiunea

  3. Cătălina says:

    Chefirul rulez!
    Nu ştiu cum pot unii să mănânce chefirul cu, cozonac! i dont want to see

  4. Roscata says:

    Lapte, branza de vaca + oaie, cascaval, i looove cheez love struck big grin.

  5. Mihaela says:

    Nu prea. Nu ma omor dupa lapte si branzeturi, niciodata nu am fost un mare fan. Beau lapte ocazional, doar cu cereale sau cacao, si mananc din cand in cand, mai rarut, branza de vaci. happy Dar sunt sigura ca prezinta beneficii importante pentru sanatatea noastra.

  6. Aloe says:

    Persoanele care beau zilnic două pahare cu lapte degresat prezintă mai puţine riscuri de a dezvolta hipertensiune arterială. Efectul cardioprotector se datorează calciului şi potasiului din lapte.
    În 100 ml lapte se găsesc 120 mg calciu şi 150 mg potasiu. Aceste două microelemente au rol esenţial în funcţionarea muşchiului cardiac. Iar persoanele care beau zilnic două pahare cu lapte nu au probleme cu creşterea tensiunii arteriale. Legătura directă dintre consumul de lapte şi hipertensiune a fost observată pe parcursul unui studiu efectuat la Universitatea Harvard (SUA). La studiu au participat 29.000 de femei de vîrstă medie. S-a dovedit că riscul unei tulburări cardiace este mai mic cu 10% la persoanele care beau două pahare cu lapte degresat zilnic, în comparaţie cu cele care consumă lapte o dată pe lună sau chiar deloc. “Calciul întăreşte pereţii vaselor sangvine şi intervine în funcţionarea muşchiului cardiac. O doză zilnică de 800 mg calciu – luată nu numai din lapte, ci şi din alte alimente – scade tensiunea arterială la persoanele care suferă de hipertensiune uşoară. În ceea ce priveşte potasiul, acesta contribuie la normalizarea activităţii cardiace, reglează tensiunea arterială şi menţine echilibrul apei în organism”, arată studiul efectuat la Universitatea Harvard. Demn de remarcat este, de asemenea, conţinutul de vitamina D din lapte. Vitamina D ajută la o mai bună absorbţie a calciului în organism. Fără vitamina D, corpul nostru ar absorbi doar 10%-15% din calciul provenit din alimente.

  7. Diana says:

    Ar fi interesant să prezinți într-un articol și efectele negative ale laptelui, că sunt și din astea. În primul rând afectează destul de mult digestia (afectează absorbția altor substanțe și de aia se spune că nu e bine să fie consumat cu cereale, irită intestinele). Eu știu că doar anumite produse derivate din lapte sunt cu adevărat indicate.
    Ca să nu vorbim că noi românii consumăm mult lapte de vacă, un lapte bogat în colesterol.
    Faza cu studille… găsești o mie pe net și fiecare spune ceva. Faptul că laptele conține anumite substanțe care scad tensiunea și incidența bolilor cardiovasculare nu e relevant. Calciu și potasiu se pot prelua din surse non-animale: legume verzi, roșii, morcovi, pește.

    Așa că mai bine câte foarte puțin din restul și mult din legume dacă se poate.

    Eu lapte propriu-zis nu beau cu lunile. În schimb cu brânzeturile am o problemă. Și multe sortimente sunt destul de grase (ceea ce numai bine nu face la inimă).

    • addicted says:

      De astea discutam si aseara cu niste prietene, vorbeam de laptele consumat de cei de la tara direct de la “sursa” care este plin de grasimi rele.
      Eu, la fel ca si tine nu consum lapte si cu lunile in schimb branza de exemplu trebuie sa mananc macar o data la 2 zile.

Leave a Reply

Your email address will not be published.