Dimineata (buna) de vineri

  Vinerea trecuta am dat curs invitatiei agentiei Standout si am luat micul dejun impreuna cu alti bloggeri la Hanul Berarilor  in cadrul unui nou Social Media Breakfast. Cu aceasta ocazie am cunoscut-o si pe Elena, am intalnit-o pe Mona, am ascultat-o cu interes pe Simona Tache si am ciulit urechile la ce se discuta in timp ce savuram cafeaua care a venit, din fericire, la pachet cu niste grozave sandvis-uri si placintele „a la hanul berarilor”, evident!

Discutia s-a derulat pe marginea rezultatelor studiului de audienta pe care agentia STANDOUT a derulat-o in luna mai pe nici mai putin de 78 de bloguri romanesti. Studiul s-a desfasurat prin intermediul unui chestionar online la care au raspuns 10.164 de cititori. Este vorba de acest formular pe care si eu v-am rugat sa il completati la mijlocul lunii mai. Din nou, va multumesc!

Ce am aflat? Pai se pare ca audienta blogurilor in Romania este compusa in principal din persoane tinere, cu venituri peste medie si cu studii superioare. Acestia sunt utilizatori activi de internet cu, conturi pe retelele sociale (84,2% pe Facebook, 36.7% pe Google+, 35,9% pe YouTube, 24,7% pe Twitter) care aduc in discutie in grupurile lor de prieteni subiecte despre care au citit pe bloguri (77.5% uneori, des, foarte des) si li se cere parerea in grupurile de prieteni (70% des si foarte des).

In ce priveste veniturile personale, 72% din cititorii de bloguri castiga lunar peste 1000 RON. 41,8% din cititorii de bloguri au declarat venituri între 1000 si 3000 RON, 19.5% au venituri intre 3000 si 6000 RON, iar 10.6% chiar peste 6000 RON. Nu stam rau, zic eu!

Studiul mai arata si ca acestia sunt in mare proportie cititori fideli ,aproape jumatate dintre cititori (48,7%) accesand zilnic sau de cateva ori pe zi blogurile preferate. Un alt procent de 33,8% din cititorii de bloguri acceseaza blogurile lor preferate de cateva ori pe saptamana.

Partea cea mai interesanta a studiul e acea in care aflam ca cititorii de bloguri cumpara la recomandarea bloggerilor si tin cont de parerile acestora; mai mult de jumatate dintre ei (63,1%) au si cumparat/ folosit produse/ servicii/ aplicatii in urma recomandarii unui blogger.

Prin urmare, lucrurile stau bine si am avut parte numai de vesti bune! Voi ce credeti si cum va „pozitonati” fata de rezultatele studiilor?


Si-au lasat amprenta↓


This Article Has 14 Comments
  1. ioly spune:

    cu placere, din nou. tongue
    Nu credeam ca sunt atat de multi care tin cont de parerea unui blogger deci m-a mirat si pe mine

    • addicted spune:

      Daca esti cititor fidel iar bloggerul a reusit sa iti castige increderea atunci da, tii cont de recomandari fara griji. Pe mine nu ma mira dar ma incanta! Am avut si eu nevoie la randu-mi de recomandari si mi-am indreptat atentia, evident, catre cei care si-au castigat increderea si nu am regretat ca i-am ascultat.

  2. Probiu spune:

    Vesti foarte bune! Si eu am cumparat chestii la recomandarea unor bloggeri…

  3. Torden spune:

    Buna, @addicted happy
    … nu prea-mi pasa cum ma pozitionez, scriu pentru mine si pentru… cui ii place.

    • addicted spune:

      Si in rest? Ai cumparat, cumperi sau planuiesti ca achizitonezi ceva la recomandarea unui blogger?

      • Torden spune:

        Hmm… de regula ma bazez pe parerile prietenilor si cunoscutilor… mai putin a bloggerilor. Un blogger poate sa scrie despre un subiect pentru ca i se cere, nu pentru ca ar crede in calitatea lucrului respectiv (vezi concursurile pentru bloggeri si site-urile care platesc bloggerii pentru articole pe diverse teme). Deci… nu prea.

        • addicted spune:

          Stiu despre ce vorbesti insa sunt si site-uri de specialitate ce recomand anumite produse si nu sunt platiti pentru a face asta, mai sunt si siteuri care stiu sa scrie si plusurile si minusurile unui produs si sa nu-l recomande.

  4. Diana spune:

    Și eu sunt surprinsă de influența blogerilor; nu că nu aș observa influențele, dar nici chiar așa mari. big grin
    Bine, influența asta e cu adevărat influență atunci când nu discutăm de blogerilor-prieteni care se sfătuiesc între ei, deci influența e la nivel personal, nu în sensul de formator de opinie (unde e adevărata „bătaie”).

    Eu oricum nu fac parte prea mult (spre deloc mai degrabă) din sfera cu facebuce și goagăle, iar de blog m-am lăsat.

    Sunt interesante astfel de studii, am răspuns pe blogurile câtorva persoane și aș fi preferat să se concentreze mai mult pe bloguri individuale, decât pe situația generală.

    • addicted spune:

      Facebuce? laughing Asta e noua, nu am mai auzit-o… De blog stiu ca te-ai lasat si meriti urecheata!
      Trecand peste asta, si mie mi-ar fi placut sa se concentreze mai mult pe bloguri individuale ca asa la modul general….
      Oricum, majoritatea ciulesc urechea la recomandarile bloggerilor pe care ii citesc de multa vreme si in care au incredere!

  5. vienela spune:

    Inca nu am cumparat nimic la sfaturil bloggerilor, dar vreau sa cred ca imi dau seama cand un om recomanda produsul doar pentru ca este platit sa o faca si cand il recomanda pentru ca i se pare cu adevarat bun.
    M-as bucura sa stiu ca aceste sondaje reflecta realitatea.

    • addicted spune:

      E usor sa iti dai seama privind toate recomandarile, iti dai seama care din articole sunt platite si care nu, unde e obiectiv si subiectiv.
      Sondajele reflecta oarecum realitate, din pacate sunt multi ce completeaza astfel de chestionare in graba, fara interes ..

  6. Anonim spune:

    Padurea spanzuratilor de Liviu Rebreanu (comentariu) Liviu Rebreanu a scris acest roman in amintirea fratelui sau, Emil, executat de austro-unguri pe frontul romanesc in anul 1917. Bologa e fiul unui semnatar al Memorandului, azvarlit in inchisoare pentru atitudinea lui darza in.

  7. […] recomandam articole si pornim bine cu o atingere de vis […]

Dă-i un răspuns lui Torden Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *