Ponturi pentru o viață îndelungată

  Cu siguranță că îți dorești să te numeri printre cei care ajung la 100 de ani. Este o vârstă frumoasă, care presupune acumularea unei experiențe deosebite. Eu, una, nu mi-am propus să ajung la o sută de ani (speranța de viață în România era de 76, 1 ani în 2019). Mi-am propus să trăiesc cât mai frumos și, dacă se poate, să ajung să-mi cunosc strănepoții.

Știu că între a-ți propune ceva și a reuși ceea ce ți-ai propus este o mare diferență. Iar diferența aceasta este dată, în zilele noastre, de calitatea vieții. Care este influențată în mod direct de partea financiară. Ca să faci sport și să mergi la sală, ai nevoie de bani. Dacă vrei mâncare de calitate (adică sănătoasă) ai nevoie de bani. Bine, acum, poți să optezi pentru credite rapide de pe site-ul Forza, dacă îți dorești să scapi de stresul legat de bani.

Mă gândesc că viața trece destul de repede, mai ales dacă mă uit în urmă. Trebuie să ne bucurăm de ceea ce avem și de cei dragi. M-am gândit și la o serie de chestii dăunătoare la care ar trebui să renunțăm dacă vrem să trăim mai mult. Nu este obligatoriu să fiți de acord cu mine. Până la urmă, fiecare își trăiește viața așa cum vrea!

Chiar este posibil să ne prelungim durata de viață?

Uitându-mă la Australia, unde speranța de viață este de 83, 4 ani sau la Spania, 83, 6 ani, mai că îmi vine să mă mut acolo. Stand și gândindu-mă mai bine, de ce nu ar fi mai bine să aplic o parte din ceea ce fac oamenii aceia și să stau în țara mea? Chiar, ce fac spaniolii, norvegienii, canadienii, islandezii sau australienii de ajung mai toți la 82-83 de ani?

  • Mănâncă sănătos – probabil că te gândești la chestii bio, dar a mânca sănătos înseamnă și a consuma mai puțin. Știm cu toții că dieta mediteraneană este de bază pentru cei sănătoși. Pește, legume, fructe, mâncăruri mai degrabă preparate la aburi sau fierte ori la grătar – asta este soluția pentru a te menține sănătos până la adânci bătrâneți;
  • Să consumi puțin din toate alimentele – dacă te ferești de ciocolată, de fast-food, de mezeluri și alte alimente procesate o să trăiești mai mult? N-aș prea crede. O să te frustrezi și o să îți dorești să consumi din plin atunci când vei avea ocazia. Așa că, poți să “guști” din fiecare câte puțin.
  • Mișcare, mișcare, mișcare – acest lucru nu înseamnă că trebuie să mergi non-stop la sală și să alergi prin parcuri. A face mișcare înseamnă și a te ridica de pe scaunul de la birou după maxim 45 de minute de stat. Faci mișcare 5-10 minute, apoi te reîntorci la activitatea ta. Și tot așa, până termini programul de muncă. Plimbările lungi trebuie alternate cu exercițiile fizice, dar la un nivel moderat de intensitate. Activitățile fizice intense cauzează suprasolicitarea organismului.
  • Cât mai puțin stres – nu știu cum poți să reușești să scapi de treaba asta, în condițiile în care este “boala secolului”. Probabil că o poți face dacă adopți o atitudine optimistă, te relaxezi foarte mult și nu-ți mai pasă de ceea ce te înconjoară.
  • Dormi cel puțin 7 ore pe noapte – este important să ai parte și de un somn de calitate, așa că, dacă vei adormi în jur de ora 22, atunci o să trăiești mult.
  • Alcool cu moderație – ce înseamnă asta? Aproximativ 5-15 grame pentru femei și 5-30 de grame pentru bărbați. De evitat băuturile tari, singurul care ajută la prelungirea vieții fiind vinul roșu natural.

Nu-ți mai spun de fumat, pentru că asta este de la sine înțeles. Dacă nu te poți lăsa de țigări, măcar limitează-le cât de mult poți. Probabil că te întrebi ce îți iese la treaba asta și dacă aplici ponturile de mai sus. Păi, specialiștii menționează că oricare dintre punctele de mai sus îți pot aduce vreo 2 ani de viață în plus. Iar dacă le aplici pe toate, ajungi să trăiești cu 7 ani mai mult. O fi mult, o fi puțin? Voi ce credeți?


Si-au lasat amprenta↓


This Article Has 1 Comment
  1. Foxi says:

    Multumesc pentru sfaturi! Voi tine cont de acum inainte, sa vedem daca apar rezultate.

Leave a Reply

Your email address will not be published.