Daca sunteti un agent de publicitate sau comerciant de produse sau servicii, ar trebui sa va ganditi la toate practicile de promovare a serviciilor pe care le oferiti. Una din cele mai bune practici de promovare este prin campaniile cu advertoriale pe diferite site-uri, blog-uri, etc.
Campaniile advertoriale pot inseamna fie un articol, fie continut video sponsorizat care promoveaza un anumit produs sau serviciu, si pot include informatii despre produs si/sau preturi cu privire la o anumita oferta. Continutul include link-uri directionate de regula catre o pagina de destinatie pentru a achizitiona un produs sau un serviciu. De exemplu, o companie de smartphone-uri ar castiga credibilitatea in continuare prin publicarea intr-o revista online de mare consum pentru a descrie beneficiile celor mai noi smartphone-uri, noutatile cu, care acestea vin, accesoriile, etc. .
De regula, cel care scrie articolul pe un blog il eticheteaza in mod vizibil cu „Advertorial ” ” Sponsorizat „sau ” Publicitate „, fie in sectiunea de antet, in titlul sau in contint. Cititorii in general sunt susceptibili de a crede ceva din ce este scris in articol dar daca acesta este etichetat, stiu cumva la ce sa se astepte. Pe de o parte este bine, pe de alta parte nu este pentru ca din start iti poti taia singur din numarul de cititor ai acelui articol.
Cum se scrie un advertorial bun (o poveste care vinde)
Personal prefer sa scriu advertoriale fara a le eticheta in vreun fel. Majoritatea se muleaza pe tematica blogului, pe personalitatea mea, astfel incat ceea ce scriu vine natural, ca o recomandare sincera si clara, intr-o nota personala. Nimeni nu s-a plans de asta pana acum.
Nu-ti va spune nimeni mot a mot cum sa scrii un advertorial bun, dar veti primi multe sfaturi. Cel pe care il veti primi intotdeauna de la cei cu experienta va fi sa ai mesajul transmis cat mai clar, natural, si sa ai obiectivele finale in minte.
Continutul advertorialului trebuie sa fie captivant pentru cititor. Acesta trebuie sa fie unic, si nu ceva ce o simpla cautare pe Google le-ar putea oferi. Informatiile trebuie sa fie valoroase pentru cititor, editorul trebuie sa livreze materiale relevante audientei.
Calea cea mai simpla de a scrie un advertorial bun este de a-l privi ca si cum ai fi jurnalist. Un jurnalist ce face? Colecteaza datele, inmagazineaza informatiile, foloseste quote-uri si spune totul ca pe o… poveste. Amintiti-va intotdeauna ca o poveste buna poate „peria” audienta.
Stati departe de clisee, de slogan-uri publicitare si preturi. Exemplu: „ incearca acum cel mai bun … cel mai mic pret, cel mai bun serviciu … lasati toata munca grea pentru noi … o experienta cu totul noua … ” Nu, nu, nu. Utilizati un stil simplu si stati departe de sloganuri!
Cu aceste lucruri in minte, plus propriile voastre idei, puteti face un advertorial bun, simplu si ordonat, care sa nu sune a reclama agresiva si a ceva impus.